Bosse update

Har glömt att skriva om ridpassen, eller ridpasset.

På midsommarafton så red jag dressyr på plan. Lånade en remontnosgrimma och testade om det blev någon skillnad.
Känns faktiskt rätt blä med dressyren just nu, för jag har för höga krav på hur det ska kännas och se ut, och jag kan inte riktigt komma över den spärren... Måste verkligen ta och träna för någon. Skulle behöva en omgång med Berith, då vet jag att det hade blivit kanon!

Tränade iaf på att han skulle vara kvick, och varje gång han försökte hänga sig i handen så smackade jag så att han travade på framåt. Red utan sporrar så han var lite seg i sina reaktioner.
På ett sätt tycker jag att han gick bra, men det där lilla prestationsångest-monstret som bor inom mig, säger att jag borde haft en annan känsla.
Usch för dressyren..

Igår fick han faktiskt vila för jag var så sjukt trött efter stallet så jag orkade inte.

Idag hade jag tänkt hoppa, men tror faktiskt att jag rider ett dressyrpass till och ska försöka att inte ha så höga krav.
Ska nog flytta på några av hindrerna också så man han rida ordentliga volter! Man blir för lat att inte flytta på saker så man inte kan rida ordentliga vägar.. Skäms på mig!


Det här trycket vill jag ha!
Fotograf: Pernilla Larsson

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Fin häst du har, och jättefin blogg :)

2011-06-28 @ 13:30:29
URL: http://peggs.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0