Tjärnterrängen!

Alltså för det första så skämms jag lite nu, har inga bilder från idag, utan bara ett yttepytte jättedåligt filmklipp som är filmat med Marias mobil.

VARNING LÅNGT INLÄGG!

Det var tänkt att vi skulle åka och hoppa tillsammans, därför tog jag inte med mig kameran för jag ville inte riskera den, dock så när vi åkte för att hämta Divan imorse (hade packat allt, fällt ner luckan, lagt fram linorna och Bosse stod och väntade) så visade det sig att hon hade trampat av sig en sko - SURT!

Jag velade ett bra tag, men tog beslutet att åka iaf, och stå för hela bensinkostnaden.
Det tog oss ett tag att hitta dit då jag hade skrivit ut helt fel vägbeskrivning och vi fick först inte tag i någon, men tillslut löste det sig och vi kom fram.

Världens trevligaste välkomnande fick vi iaf! Glada, snälla och visade oss runt och vi fick låna box och spolspilta utan problem!
Gjorde klart Bosse och sedan körde vi igång, han var utrustade med (förutom sadel och träns) brodd, skydd runt om, boots fram, martingal och magplatta och det klarade han sig utmärkt med!

Dom hade hur mycket hinder som helst! Två lägdor och även en längre slinga med flera hinder på rad.
När man hoppar terräng så ska man inte hoppa så många gånger på varje hinder utan ca 1-2gg så vi kände på lite granna på alla hinder, och gjorde några olika slingor med som max ca 5 hinder efter varann.

Först tyckte jag det var rätt läskigt, det blev som en skräckblandad förtjusning, och alla hinder kändes groteskt stora eftersom dom är fasta, men innan vi var klar så hade jag hoppat nästan alla hinder och även dom som jag sa från början att jag absolut inte ville hoppa!

Hoppade först på några små hinder för att hitta känslan, sedan gick vi och red en liten slinga och där skulle vi hoppa banken, han ville först inte hoppa upp utan stegrade sig och galopperade på sidan, så när han hade gjort det två gånger gick jag fram till den för att han skulle få titta - då lägger han upp ena framhoven på banken för att klia sig! Haha, den var kanske 80cm där vi stod, vig häst...
Sedan tog vi om det och då hoppade han :)

Vi gick sedan till en annan äng och där fick vi upp lite tempo och jag vågade släppa kontrollen lite mer och allt blev så himla mycket lättare!
Hoppade en häck som han tog i allt vad han kunde på så han sköt mig ur sadeln haha.
Sedan gjorde vi en lite slinga, hoppade Coffin och sedan avslutade vi med vattnet.

Idag har vi alltså hoppat trappa upp och ner, bank, coffin, spets, diken, hus, stockar, kombinationer, vatten och en massa massa annat!
Läskigast var faktiskt coffin, då du hoppar en stock två galoppsprång - nedförbacke med ett dike längst ner, ett galoppsprång och sedan en stock till.



Här har ni ett kort videoklipp, vi hoppar först stockhinder, sedan trappa ner,
hus upp och sedan vattnet, dock stannar han först på vattnet så vi fick ta om.
Hade inte ridit ner i det något innan, så han tyckte det var lite mystiskt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0