Ska jag skratta eller gråta?

Förmiddagen spenderades som sagt på Hästivalen.
Mycket trevlig väder och människor, och även faktiskt helt okej underlag!
Såg ingen som tappade fästet och det kändes bra när man gick på det.

Sedan åkte vi till Birsta och jag shoppade upp ca 1800kr.. Dock på typ helt onödiga saker, tycker man, men som egentligen är helt nödvändiga.
Ska visa bilder och sånt senare.

Hur som helst, när vi väl var tillbaka vid 8 på kvällen åkte vi ut och red Divan.
Skulle hoppa lite på henne för att se hur hon kändes inför imorgon.
Hoppade bara lätt, en linje och ett enkel hinder, och hon kändes pigg, men hoppade lite stort från början.
Jobbade med linjen, hon har ju haft problem (har problemet) med att hon kastar upp huvudet och sticker när hon ser ett hinder, och har därför inte kunnat galoppera in på linjerna för det blir för trångt.
Dock jobbade vi idag med att jag skulle pressa ner min hand mot manken när hon drog iväg, och tro det eller ej, men sista gången gör hon världens halvhalt!!
Första gången det hänt, så vi fick lätt in 4a galoppsprång!
Jag var så lycklig att jag tjöt av glädje och var glad och nöjd ända till vi kom tillbaka till stallet och skulle brodda...

Höll på gänga ur boddhålen och vad tror ni händer på SISTA broddhålet?
Jo - urgängaren går SÖNDER! Jag tror jag bryter ihop, så det gick av och en bit är kvar i broddhålet...
Tur att hon bara ska gå 80cm, slänger bara på henne en brodd imorgon på den bakskon så får det bära eller brista.
Karma is a bitch..

Vi hörs imorrn, måste packa iordning lite nu.
Sedan är jag funktionär först på morgonen och sedan ska jag som sagt tävla Divan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0