Oplanerad resa till fastlandet

Ja, egentligen ska jag tillbringa min sista kväll på Ulvön nu.
Vi ska ha fotat med Britta på stranden och packat klart inför imorgon då vi ska åka hem.

Så är det tyvärr inte.

Fest var det igår, vi var på väg ner till hamnen och hotellet, när vi nästan är framme så halkar jag på en sten i en nerförsbacke och knäet hoppade ur läge och tillbaka.
Trots att jag var måttligt berusad så har det hänt så många gånger förut att jag vet exakt hur det känns.

Blev till en dryg väntat på kustbevakningen och ambulans.
Åkte hela vägen in till stan, gjorde först inte så ont, men blev värre när alkoholen började gå ur kroppen och jag käkade både smärtstillande och fick morfin, men det gav inte så mycket.
Undersökt på sjukhuset, fick sedan åka hem runt fyra, halv fem och idag har vi varit och röntgat knäet och inga skador i skelettet, som vanligt.
Ska dock få en remiss till en ortoped och ev. få göra en operation senare.
Det är vad jag verkligen vill, då jag vill ha en möjlighet att kunna gå i en nedförbacke utan att behöva vara rädd, men det ställer samtidigt problem med att transportera mig i Umeå när jag ska plugga där.
Hur som helst, är detta vad jag vill göra, och hoppas innerligt att jag får!

Imorgon ska jag dock åka ut till Ulvön igen och packa ihop, sedan kommer Maria och hämtar upp oss och åker till Vännäs.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0