Nu är allt färdigt

Skåpet urstädad, sadelskåpet packat, väskan i hallen och tusen saker som inte får plats.
Imorgon åker vi till Ulvön, så idag har jag packat, smörjt och städat.
Har fortfarande ett kandar att sätta ihop imorgon, men annars så är allt klart. Nu är det inte så att kandaret ska med på våran resa, utan det ska upp till Vännäs dit Bosse flyttar direkt när vi kommer hem.

Imorgon ska hästarna först lastas på varit släp, sedan kör vi till köpmanholmen, där lastar vi över Bruno till Bosses släp, backar på släpet på båten, pallar upp med domkraftar bak, och spännband fram och därefter lossar vi bilen och den kör av båten.
Hästarna åker över till Ulvön ca 1h tar det, och där kopplar vi på en ny bil, kör av dom från båten, och sedan lastar vi ur och rider/går med dom till deras hus.

Jag är fett taggad, med lite nervös och hoppas på att resan ska gå bra imorgon.
Dom ska få ordentligt med spån i transporten och hö så det räcker och bli över och bomull i öronen eftersom det låter ganska mycket där dom ska stå. Det ska regna lite imorgon, men sålänge det inte är några höga vågor så kommer vi att köra dom!


Uppdateringen här på bloggen kommer vara lite si och sådär eftersom jag bara har mobilt bredband med mig och det är dåligt tekning där ute, men jag lovar att vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0