Många debuter idag!

Lång dag kändes det som, dock hade den kunnat vara längre.

Åkte ut och var funktionär på morgonen innan det på eftermiddagen var dags för Divan.
Det var bara såååå varmt! Höll på att dö..

Iaf var hon väldigt spänd när vi kom till solänget och trippade hela vägen in på framridningen, då kunde hon skritta igen.
Var superfin där, och även på framhoppningen, lyssnade faktiskt riktigt bra och tänkte till, men var lite misstänksam så fick driva lite.

Gick över till gräsframhoppningen och där kände jag att jag blev lite mer osäker, eftersom jag inte gillar gräs (hehe) så red iväg henne lite där så det blev lite kohopp, men fick till något innan vi skulle in på banan.

Hade tur att det var en clear round, då jag fick lång tid med henne inne på banan så hon fick se sig omkring, kunde visa henne alla hinder o.s.v

Första rundan stod hon emot lite, jag visste in vad hon skulle säga om hindrerna, så försökte mest bara vara ett stöd för henne så hon skulle förstå vad hon skulle göra.
Hoppade rätt spänt igenom kroppen, och när hon kom lite nära på sista hindret så rev hon.

Tog banan en gång till och kände att jag mer kunde galoppera mot alla hinder, ställa mig upp emellan och låta hon komma fram lite mer, och då gick hon runt felfritt!
Är så himla nöjd så jag kan nog inte beskriva det!!!!!!

- Hon gjorde debut på sin första lokala tävling
- Sin första 80cm klass
- Sin första grästävling

Fina fina tjejen! ♥


Det har hänt lite sen där där 50cm hoppdebuten för ett år sedan :)
Foto: Pernilla Larsson

Kommentarer
Postat av: Lisa

tillochmed jag tyckte damp-divan var fin idag :D

2011-07-09 @ 11:25:56
URL: http://lindbergl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0