Jag är slarvig

Vet inte vad det är för fas jag är inne i just nu, men jag är jättedålig på att komma ihåg att spänna sadelgjorden på hoppsadeln.
Det var ju det som hände på Hästivalen, jag kom på precis när jag skulle in på banan att jag hade glömt dra gjorden och då hade sadeln redan glidit lite bakåt.
När han sedan hoppade så stramade martingalen så mycket att den gick upp.

Idag gjorde jag samma sak, drar alltid åt två hål på varje sida, sitter upp, skrittar lite och drar sedan ett hål till på varje, men har börjat glömma bort det nu, vilket resulterar med att sadeln glider.
Måste börja med att dra åt gjorden direkt när jag suttit upp.


Tur att Bosse har en lång rygg så han inte har tagit någon större skada dom här två gångerna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0