Hästivalen 10/7

Vilken dag!

Vaknade upp imorse och var nära på att stryka mig för jag var så trött!
Sedan när vi kom till stallet fick jag först inte i broddarna, och det gick knappt att gänga upp dom, så då fick jag också lite panikkänsla och ville stryka mig.
Men tur att jag inte gjorde det!

Första klassen som var 1m, så var han så himla tråkig på framhoppningen, var i nästan all bommar, men när vi sedan väl stod och väntade på att vi skulle komma in så blev han helt plötsligt supertaggad och började resa sig på bakbenen!
Kom in på banan och han var så fin, men efter hinder nummer tre lossnade martingalen för att sadel hade glidit bak (smart att dra åt sadelgjorden Malin...) men ignorerade faktiskt det, och tur var väl det för då gick vi istället dubbelnolla och kom 2a!
Så himla skön känsla efter sista hindret att bara från skrika ut YES, känna att känslan är tillbaka, att han verkligen ville, och ställde upp i alla lägen.

Laddade om till 110 och där var han superfin på framhoppningen, hoppade mig ur sadeln på oxerna så jag blev helt paff!
Samma sak utanför banan igen, han stod på bakbenen och var så himla taggad.
Gick in på banan och satte en av våra bästa ritter NÅGONSIN, han var så himla himla fin!!!
Allt flöt på, kunde rida helt efter min plan och hittade perfekta lägen.
Låg bara dumt till in i kombinationen men tryckte bara på och han fixade det!
Duktiga duktiga hästen, som förut alltid rev i kombinationerna och slickade bommarna, nu hoppade han fint, avspänt, med hela kroppen och högt över!
Dock rev vi hinder nummer 5, men det har jag redan glömt bort, för den där rundan - MUMS!


Snygga outfiten ;)



Kommentarer
Postat av: Lamia / Hästsport

Kul att det gick så bra, grattis! :D

2011-07-11 @ 16:49:26
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0