En förebild

Blev så sjukt ledsen när jag gick in på Lisas blogg nu och såg att det snart är över.
Mitt favoritekipage bland dom på ÖOR och framför allt mina stora idoler!

Hur många minns inte hur det såg ut när Lisa köpte Fille?
Jag minns själv när jag såg filmen från provridningen att jag uttryckte mig liknande "Det är helt otroligt att du köpte honom efter det där"
Han var verkligen inte mycket till världen, och jag förstår hur mycket skit hon måste ha fått höra.

Dock har jag nog aldrig blivit så glad som när Lisa flyttade till ÖOR och vi började träna tillsammans. Äntligen (!) fanns det någon person med motivation, som ville träna, tävla och bli bättre - och inte bara lite bättre!
Hon har lyckats ta honom från ynka 70cm banor, till att få honom att gå runt på 110 banor, och även sopa mot dom stora hästarna på 1m klasser.
Knappt få honom att galoppera runt ett LC program, till en ponny som nu alltid är på prispallen bland dom stora.

Jag är så sjukt stolt över vad hon har lyckats åstakomma, eller vad DOM har lyckats med tillsammans!
Fille är en riktig ponny, envis och gör inte mycket mer än han måste, och jag skulle aldrig ha lyckats stå ut med när han är grinig, inte vill gå på transporten, fjantar för osynliga saker, drar iväg på en bockrunda och allt och lite mer därtill som han kan hitta på.

Jag ser verkligen upp tills Lisa för allt slit hon har lagt ner på honom, och framför allt är jag glad att se henne som en mycket god vän!
Jag tror även att Lisa är den person som skulle kunna lyckats bäst inom ridningen, hon har viljan för det - ger inte upp och på det, en jävligt bra känsla!
Hon är ödemjuk men ändå rättvis och går alltid sin egna väg - en toppen kombination!

Kommer sakna både henne och Fille  ♥






Kommentarer
Postat av: Lisa

Fyfan vad fint, blir tårögd. Tack Malin! Och tack för all hjälp genom åren.

2011-07-28 @ 10:53:39
URL: http://lindbergl.blogg.se/
Postat av: matilda

sv: hejhej, ja jag tror jg har några bilder på er från hästivalen :) Ska kolla och om jag hittar några så skickar jag dom till dig sen! :)

2011-07-28 @ 18:01:52
URL: http://konjis.blogg.se/
Postat av: lotta

Dom 2 nedre bilderna på lisa och fille är inte tillåtna att ligga ute på bloggar, hemsidor osv. Det blev ett missförstånd när jag skickade dom till henne så ber dig snällt att ta bort dom från bloggen sen datorn om du även har där. OBS! När du sett inlägget kan du ta bort det oxå.

2011-08-08 @ 00:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0