Den perfekta dagen

Ni anar inte vilken underbar dag jag/vi har haft!

Började med att vi sov rätt länge (halv 2..) sedan klev jag upp, åt frulle och sedan fick jag ett överraskande när min kusin plötsligt kom hit. Hon är kompis med Lollos lillasyter :)

Sedan for jag och Lollo ut och joggade/promenerade 3km och därefter gick vi ner till havet och badade.
Därefter var det middag, grillat!

Sedan var det hästarnas tur - vi hade som sagt tänk att galoppera dom på en lägda, men det var inte så bra underlag som vi hade trott, så vi red längs vägarna iaf.
Hade på honom gramanen så fick jobba och kämpa lite med honom, men tillslut gav han sig och gjorde även jättefina byten :)
Lyckades även pressa in en galoppiruett vid en mötesplats efter lite bråk, då han inte ville ta skänkeln ordentligt, så fick låna Lollos spö och peta lite på honom.
Han var väldigt upprörd där ett tag och drog några stegringar för att han inte fick som han ville, men när vi hade löst det så blev han toppenfin!

När vi väl var hemma var dom riktigt svettiga, så bytte om och sadlade av, sedan red vi ner till havet och badade.
Önskar verkligen att jag hade haft kameran för det var så himla fint! Helt vindstilla och i solnedgång, varmt i vattnet var det också! Perfekt!

Bosse fick bada ordentligt idag, dock var han ingen vidare simmare utan försökte nå båtten hela tiden så han försvann ibland med bakdelen helt och hoppade fram, så jag trillade av haha ;)
Lyckades dock få ut honom att simma lite igen så jag kunde kravla mig upp igen!

Ett perfekt avslut på en perfekt dag!


Tyvärr ingen bild från idag, men den passade bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0