Uteritt på hacket

Idag for jag och Maria ut på en rätt så lång tur i skogen, jag på Bosse och hon på Tickan.
Vi skrittade för det mesta, men tog oss en galopp upp för en rätt så lång backe, Bosse tyckte det var svinkul, och jag kunde knappt hålla honom. Höll dessutom på att drutta av, för la till skänkel för att göra ett byte, men han kastade sig först till vänster så det kändes som jag "hängde i luften" till höger, innan han väl bytte.
Han blir verkligen stark på hacket, men det är bra att kunna variera. Egentligen ska man variera rätt mycket med bett på sin häst, men vi rider faktiskt bara med 3-delat, både i hoppningen och dessyren.. illa.*

Efter vi hade ridit så tog Maria och rakade honom, medans jag mockade och smörjde och lite sånt.
Bosse hade dock delade åsikter med mig och Maria hur vida han skulle rakas på benen eller inte, så vi fick fajtas lite.. Vi provade att hålla upp benen, bremsa och mata med havre.. Alla 3 saker samtidigt kanska hade kunnat lura honom. Tillslut blev jag så less på honom att jag nöp han i halsen, men jag tror inte han kände det heller...

Imorgon ska vi till ridskolan och hoppträna. Jag - Bosse och Lisa - Fille, precis som på gamla tiden haha!


Söt Fille!


Kommentarer
Postat av: L

äntligen är maria hemma och kan träna oss igen :D

2011-01-05 @ 04:34:52
URL: http://lindbergl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0