Rida för alla tygeln håller

Har nyss kommit hem från stallet, har varit och ridit ett dressyrpass för Maria, första gången sedan hon kom hem. Har själv varit lite halvlat och legat och gömt mig från Maria så hon inte ska hunnit ta tag i mig, och hon har själv varit sjuk så jag har liksom lyckats ligga där på halvplan.

Dock var jag med på hoppträningen i ons-tors vilket var välbehövligt, men idag var det dressyren som fick sig en omgång.

Vi jobbade först bara med skritten på volten och gjorde skritt-halt-skritt o.s.v och sedan gjorde vi samma arbete både i traven och galoppen.
Vi avslutade med att bara rida på helt raka spår utan speglar, och Maria tyckte jag gjorde det bra som inte ridit med speglar eller någon som skrikit åt mig hur rak jag var eller inte.

Bosse kändes fin, men var lite seg för hjälperna, vet att det sitter i mig, men blir så less att det tar liksom 30min för mig att komma igång i kroppen, det är liksom så segt från början, och efter att vi haft en paus så är jag kall och seg igen.

Men vi får hoppas på bättre dagar, imorgon ska han få en välförtjänt vila! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0