Också var det söndag

Ja gud vad klyftig jag är och delar upp inläggen i två, för då ser det ut som jag uppdatera mycket mer!

Igår låg jag först och vilade nästan hela dagen, och sedan fick jag för mig att jag skulle in på ridskolan och hoppa, så Maria och jag åkte iväg vid 18-tiden för att hämta transporten.
Får vi på den? Nej.
Får vi av den? Nej.
Tar vi oss framåt? Nej.

Den fastnade liksom halvt på bilen, men vi fick varken upp eller ner spärren... Tillslut kom vi iaf loss och åkte och hämtade en gasolbrännare så vi kom lös med hela ekipaget!

For ut till Cape och fixade in Bosse och åkte sedan iväg.
Det var jag och Lisa som tränade, precis som på gamla goda tiden ;)

Vi hoppade en övning med serpentinbågar efter en uppvärmning då vi skulle rida med vikthjälperna.
Kan faktiskt inte påstå att det gick så bra, jag kände verkligen av att jag var förkyld, så orkade inte riktigt med honom. Bosse får dessutom mycket sämre andning när vi är i ridhuset, eftersom han är så van nu att ridas ute nu hela tiden.
Dessutom blev han väldigt exalterad av att det var lite omhoppningsvängar, och galoppombyten, så ja, det var mycket att hålla reda på.

På slutet bad jag bara Maria ställa upp ett hinder på rakt spår så att han inte fick vika sig åt något håll, gick först bra när vi hoppade lägre, och sedan höjde hon upp det på bara 90cm, men han var lite konstig (antagligen trött) för han hade dåligt galopp, jag fick inte igång den, sedan fick han för sig att han skulle dra på dom sista sprången, så fick han att stanna. (Förvånad över att han lyssnade på mig)
Kom en gång till, då var han såklart lite tveksam, men tryckte på i ett kråksprång, sedan kom vi två gånger till rätt, och då hoppade han som han ska göra :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0