Men heeeej

Gud vilka snälla och trogna läsare jag har som går in och läser, trots att jag har skrivit... noll inlägg.
Rolig blogg alltså, men det finns ju alltid ett arkiv som man kan gå in och läsa i om man har tråkigt... hehe

Hur som helst, så sitter jag här på jobbet och mår bajs, bokstavligt talat. Är fortfarande sjuk, men har pallrat mig hit, dock kan jag knappt prata, så det går inte att svara i telefon, och jag kan heller inte springa ärenden, för då är jag död innan jag ens har hunnit fram.

Hur som helst, kan väl gå igenom helgen lite snabbt.

I lördags vaknade jag upp och mådde lite bättre, så jag och Maria åkte ut till Cape vid ett tiden. Jag började med att mocka, medans Maria red Stellan.
Efter jag hade mockat var jag helt slut, men skulle tusan rida ändå!
Så fixade iordning Bosse och drog ut på en tur i skogen. Tänkte låta han få galoppera av sig lite, så jag tog hacket för jag tänkte bara att han skulle få rulla på kravlöst... Men så blev det inte!

När jag hade skrittat en bit mötte jag Linn och Louise, och dom ville följa med mig och galoppera, och jag sa okej.
Skulle inte gjort det, haha, ponnierna bockade och stack och var allmänt galna, vilket resulterar till att Bosse blir likadan, inte så att han bockar, men att han blir stark, studdsig och allmänt okontrollerbar, och då sitter man där på hacket och kan inte göra någonting, haha!

Vi överlevde hur som helst ridturen, fast det blev inte något galopptur som jag hade tänkt, utan mest trav för att då höll sig alla lugna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0