Helgen, del 2 - Jag har världens bästa häst!

Söndagen, får vara ett kapitel för sig själv, eftersom den dagen är så otroligt lång!

Det började med att Pernilla ringde och väckte mig 10 i 8, ungefär en timme innan jag hade tänkt kliva upp.
Somnade om och klev upp 20 över 9 istället.

Åkte ut till stallet, och började förbereda allt, byggde ihop ett av dom svarta hopptränsen till ett dressyrträns, och duschade rent hästen från diverse kissfläckar.
Knoppade, och packade, och kände mig lite stressade då klockan började närma sig 11, kändes som att det gick jättefort på tävlingen och att jag var jättelångsam, dock var det självklart inte så.
Lastade och var ute på ridskolan vid kvart i tolv tiden.

Dock var det inte min tur att rida fram till första klassen förrän halv tre ungefär.
Han var så söt när vi stod utanför och väntade på att komma in på framridningen, för när han hörde applåderna så började han trippa lite och laddade upp för att gå in och hoppa. Då vi väl kommer in i ridhuset kan jag se hans besvikelse för att det inte var ett enda hinder där inne.
Han gick lite halvlojt på framridningen, och jag kände att han inte var helt loss i vänstersidan, utan gick och puttade in bakdelen hela tiden för att komma undan.

Inne på banan kändes han fin, inte direkt någon "wow"-känsla, men stadig och lydig. Det är svårt med kort bana för honon, då man aldrig riktigt hitta någon känsla, utan det är mer, vääääänd, väääänd, väääänd hela tiden.
Mellangaloppen tyckte han dock var latjo, och han var så söt, för jag kände att han var precis in i ett byte, så jag viskade nästan "pro" åt honom, och han nästan pallnitade haha!

Fick iaf 66,90% vilket räckte till första placering :)

Direkt efter prisutdelningen var det dags att rida fram till andra klassen, men jag skrittade mest, för jag kände på honom att han var lite trött. Red lite förvänd galopp, där han klämde in ett byte, och i ryggningen la han in en stegring haha, skrattade åt honom!

Inne på banan försökte vi mest bara hålla ut, med 10m volter hit och dit och korta sträckor med förvända galopp.
Fin var han dock han tyckte såklart det var superroligt att fatta galopp från skritt så han pep, gulliga hästen!

Fick ett resultat på 67,63%, så det blev en andra placering efter Stina!

Ni ska få se vårat snygga ärvarv, då vi hittade på ett bus innan vi red iväg...
Filmerna får ni se senare ikväll ;)

När jag väl kom tillbaka till Cape var klockan runt 7, då ställde jag mig och putsade allt, mockade, borstade och myste med Bosse, packa upp allt och kvällsfodrade. Var hemma vid 10 på kvällen

Vill ni se film från tävlingen?



Free polls
Vill ni att jag lägger in poängen för momentet, samt kommentaren på filmen?



Free online polls

Kommentarer
Postat av: Karro

Grattis till mycket bra tävlingsresultat! Det är så roligt att läsa hur du ser på det, det låter så skönt med inställningen "inte-så-stor-grej-att-han-stegrar-på-framridningen".



Mycket bra Malin! Och Bosse, förstås.

2011-02-01 @ 12:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0