Helgen, del 1

Förlåt för dålig uppdatering, men snacka om en helg då man har fullt upp!

Kan dra igenom den lite snabbt, på fredagen var jag först iväg på stan efter jobbet och köpte lite onödigt, och sedan åkte jag till stallet, mockade och sånt och gick sedan en promenad med honom, han var riktigt pigg för han gick och kastade med huvudet och höll på att leka, det bästa var när jag verkligen försökte lugna ner honom för han koncentreade sig inte, och helt plötsligt dök det upp en skylt så han hoppar in och gömmer sig bakom mig.
Så fort han tyckte det var något som var läskigt så gick han direkt in bakom mig, annars gick han så kaxigt lite halvt före mig som en blodhund.
Efter stallet blev det utgång.



På lördagen sov jag 2h mer än jag hade tänkt, så åkte ut till stallet runt 3, och tog först en sväng ut i skogen (gjorde såklart en videoblogg, astråkig haha) han skötte sig inte bra.. Blev faktiskt riktigt less på honom när han hela tiden drog i tyglarna och skulle kolla på allt annat och bara travade på och galopperade i sin egna värld. Blir till att rida mer dressyr ute så han skärper sig lite..
Red sedan lite dressyr på planen sen, och då blev han direkt lugn.. och trög.. haha, men fin var han, försökte rida lite krävande övningar med små volter och sedan rida på framåt ur dom för att få igång bakbenen.
Red inte så länge eftersom jag mest bara ville känna på honom.

Efter jag hade ridit hade jag tänkt att jag skulle fixa och sånt inför tävlingen, men hade så bråttom så jag hann bara mocka, sedan fick jag åka hem för att byta om och åka ut och äta middag, och sedan skulle vi på idol.
När vi väl kom fram till resturangen insåg jag att jag hade glömt min idol-biljett hemma, så fick ta mig ytterligare en sväng till Domsjö innan man väl klev in på Fjällräven Center.

Jag tycker förövrigt konserten var bra! Vissa delar var ju bättre och sämre, men så är det alltid, dock hade det varit roligare att ha ståplats!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0