Blow up

Jag avskyr att vara sjuuuuuuuuk!
Gick och la mig direkt igår när jag kom hem, i hopp om att jag skulle må bättre, men har sovit så jäkla dåligt i natt, och har ont i hela kroppen. Känner mig riktigt, typ uppsvälld, som att hjärnan är påväg att ploppa ut ur öronen liksom.

Red hur som helst ut med Therese igår, och vi red på mot Dekarsön, dock hade dom plogat för bra, så vi kunde bara skritta och trava några små bitar efter vägen där det inte var stenhårt.
Sedan kom vi dock till en backe där vi galopperade, och Bosse var helt stört taggat och stod på bakbenen, och hoppade fram i galoppen. Jag och Therese skrattade bara och då gick det ännu sämre att få kontroll.
Sista galoppen kändes det som att han var en motorcykel som stod på bakhjulen innan han sköt i väg och vägrade lyssna, och precis när jag började få kontroll och fick han att bryta av, kommer Therese och Hälge förbi och Hälge gör något som ska likna bocksprång? Han hoppade iaf lite med baken och viftade på svansen haha!

När vi kom tillbaka så red jag Nix på planen också, rätt kravlöst, men han kändes fin, tog skänkeln bra, och var fin i formen! Gillar verkligen den gamla rackarn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0