Årets sjukaste uteritt

Gud vad glad jag blir och bara ser att ni ökar och ökar hela tiden i läsarantalet :)
Imorgon måste jag ta mig och skriva ett mejl till tidningen 7 och tacka för min tid där... Har liksom glömt bort det.

Trots att jag låter gnällig när jag skriver det, så är jag riktigt trött! Har varit uppe sedan kvart över 6 imorse och jobbat på hela dagen.

Jag och Maria åkte ut till stallet efter jobbet och red ut på Bosse och Erik, det blev en STÖRD ritt.
Jag hade planerat att rida lite på vägarna runt omkring eftersom jag inte vill att han ska plumsa så mycket mer i snön, och sedan så tog vi på gramanen båda två för att verkligen se till att dom arbetade.
Gjorde dom det?
- Verkligen inte!

Dom hade lajbans, och struntade totalt i vad vi ville att dom skulle göra. Provade att rida ut till Deckarön idag, jättebra underlag, men hästarna tyckte det var extra spännande, så dom flög och for till höger och vänster.
Erik sprang iväg med Maria i galoppen nån gång, och Bosse vägrade sakta av.

Försökte få honom till en avslappnad och rund galopp, men han samlade sig bara mer och mer och blev mer och mer spänd. När han väl lugnade ner sig lite tänkte jag byta galopp, och han gjorde först ett byte till korsgalopp, och sedan bytte han tillbaka, så då tänkte jag sakta av för att göra ett vanligt byte, men han galopperade nästan på stället, så jag "gjorde ett ny bytessignal" och GUD VAD JAG FLÖG!
Han sköt iväg mig rätt upp i luften och gjorde världens byte!

När han väl hade andra galoppen, ställde jag mig i lite lättsits och skulle få han rundare, nä då drog han på ännu mer och jag kunde inte annat än att skratta åt honom! Herregud, ni som tror att min häst är tråkig, ni skulle sett honom idag!


Kan även säga att jag och Maria gjorde en ny videoblogg åt er, så den kommer ut ikväll, eller imorgon beroende på youtube!


Bild från 2006 - men ungefär såhär galen var han idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0