Hoppdomare?

Nästa söndag (alltså om en vecka) så är det klubbhoppning, årets första faktiskt och inte nog med att jag ska tävla själv, så ska jag döma för första gången också!
Vet inte om ni kommer ihåg, men jag håller på att utbilda mig till hoppdomare, dock går det väl inte sådär suuuuperbra, då vi är så många som slåss om att få sitta med domaren på olika tävlingar.
Vi ska alltså praktisera och helst sitta med på;
2st lokala ponny
2st lokal häst
2st regional ponny
2st regional häst

och då är det alltså hela dagar vi pratar om.
Ni som bor här uppe vet ju hur få tävlingar det är nu på början av säsongen, och jag tror dom ville att vi skulle vara klar i Maj eller vad det nu var, då alltså egentligen tävlingssäongen börjar!
Vet inte alls hur jag ska hinna med..

Hur som helst så ska det bli himla kul att få döma på söndag! Ska nog ta och läsa igenom papperna jag har från när vi hade första träffen så det inte blir något fel.
Tack och lov är det bara clear round - men alla måste vi börja någonstans!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0