Svar på frågestunden

Pernilla frågar:
1. Vad har du för framtidsplaner med Bosse? Vad är ert mål tillsammans? :)
2. Varför tycker du just att grått är så snyggt?
3. Varför är jag din stora idol?

Svar:
1. Svårt att skriva direkta framtidsplaner, men vill väl kunna rida 130 hoppning på honom och MSV dressyr så är jag nöjd sen haha ;) Nejmen hoppningen får vi ser hur det blir med, beror på hans hals.
2. Varför tycker du rött är snyggt? Olika smaker antar jag, tycker Bosse klär fin i det, tycker inte du? :)
3. Ser att ett stavfel tog sig in här, du undrar varför jag är din stora idol? För att jag är bäst kanske...

Henny frågar:
Hur många läsare har du per dag? :D


Svar:
Varierar en massa, men runt 50-60st per dag, sedan går det upp och ner beroende på om jag uppdaterar :)



Mighty "the greatest" Bouncer frågar:
1.Vad tänkte du den första gången du såg Bosse?
2.Vad är det bästa minnet du har med Herr Bo?
3.Om du skulle ändra en sak hos honom (ej struppipningen) vad skulle det vara?

Svar:
1"Gud vad stor!" Haha, nejmen jag minns faktiskt inte, tror inte jag tänkte så mycket på honom förrän jag fick rida honom, då blev jag kär ♥
2. OJ, det är många.. Minns den dagen Anna frågade om vi ville köpa honom, när vi köpte honom (då jag började grina) och första gången vi hoppade han efter han blivit vår och han bockade och var helt crazy.
Sedan finns det en massa tävlingar också, som 120cm debuten :)
3. Vill verkligen inte ändra något, hästen är perfekt i mina ögon! Är bara stuppipningen som jag vill ha bort!
Dock skulle han få kunna vara mer renlig av sig...

Random frågar:
haha ja, vem rider bäst övik ;) ? Vem är bästa(rider bäst, behöver inte vara dom som har vunnit mest) öor ponny/storhäst- privat/ridskoleeqipaget i hoppning och dressyr? Vill inte du bli ridlärare? Vilken är din favorit tränare(förutom maria)? Är det inte jobbigt att ha så stora bröst då du rider?

Svar:
1. Guuud vilken svår fråga, eeh, tycker ju att Maggan EB är otroligt duktig!
2. Vi går utifrån dom som rider för ÖOR då. Storhäst hoppning privat: Anna J
Storhäst hoppning ridskola: Sanna N
Storhäst dressyr privat: Matilda S
Storhäst dressyr ridskola: Rebecka B
Ponny hoppning privat: Hanna O
Ponny hoppning ridskola: Henny H & Emelie S
Ponny dressyr privat: Marie B & Ramona H
Ponny dressyr ridskola: Vilka rider här?
3. Nej.
4. Berith N i dressyr och Maggan EB i hoppning.
5. Klart det är jobbigt, men inte mycket att göra åt, har du något tips att bli av med dom som inte kostar en massa tid och pengar så kan du ju höra av dig ;)

Big L frågar:
Vilken ridskolehäst på ÖOR (förutom bosse) har betytt mest för dig och vaaarför? :)

Svar:
Både Sture och Kiamba har såklart en extra plats i hjärtar, Sture som jag fick ha på sommaren som jag bara döförälskade mig i, speciellt när han klart och tydligt visade att han inte ville åka tillbaka till ridskolan.
Och Kiamba som förvånade mig genom att visa vilket otroligt ambitiös tjej hon är!
Sedan gillade jag Goldie också, om ni kommer ihåg henne! Och Korall såklart! (Och Nix, Karro)

Jenny frågar:
Gör du designer? och isåfall vad kostar dom?

Svar:
Vet inte riktigt vad jag ska svara på den här frågan, Ja?
För tillfället kostar dom ingenting, men kommer det komma in fler önskemål så kommer det nog kosta 50kr design och 100kr för kodning.
Det två på kö för tillfället.
Så vill du ha en design - hör av dig!

Sofie frågar:
är du nånsin rädd eller orolig för något när du rider eller handskas med hästar?

Svar:
Beror lite på vad som räknas som rädsla, ibland kan jag övertänka saker som vad som skulle kunna hända, men oftast inte. Är inte rädd när Divan eller nån håller på och stegrar och bockar och sånt, men kan däremot känna mig osäker om jag kommer fel mot ett hinder och känner att "det är kan sluta illa".
Gillar inte hästar att handskas med hästar på vintern när det är halt, eftersom jag är rädd att mitt knä ska hoppa.

Mia frågar:
Vad är dina framtidsplaner när det gäller ridningen och hästar? Hur mycket har du tänkt att tävla i år? Vad är det högsta du hoppat någonsin? Hur lång är du? Hur mycket väger du? Hur trivs du i stan? Kommer du någonsin flytta tillbaka till landsbygden då jag vet att du har bott i Sidensjö?

Svar:
1. Vill just nu egentligen jobba som tävlingshästskötare, men kan inte lämna hästen för tillfället. I min ridning vill jag väl ta mig så långt jag kan, men det vill väl alla? :)
2. Har tänkt att tävla så mycket jag har råd med, och så länge Bosse tycker det är kul! Fler tävlingar än förra året iaf ;) (3st större, en med Bosse och två med Erik)
3. 150cm tror jag, kanske är det 145cm?
4. 180cm kanske? Har inte mätt mig på 4år.
5. Äger ingen våg, men mellan 0-100kg kanske? Då har jag ju sagt varken bu eller bä.
6. Jag trivs superbra i stan, eller avskyr väl att bo i Domsjö, trivdes bättre på Varvet.
7. Såklart jag vill det, men måste nog träffa en snubbe först, har lite svårt att se mig att bo ensam på en stor gård ;)
Sidensjö in my ♥

Emelie Persson frågar:
Fin häst! Din egna?

Svar:
Jajameeeeen, eller okej, han är min syters också! :)

Kommentarer
Postat av: Karro pantarn nummer 2

Alltså jag satt och var aldeles kall när jag läste om facvorithästarna... länge, länge, länge.... och DÄR kom Nickes namn! Vad glad jag blev!



Men alltså vad fan, jag ska ju vara med på rida-bästa-listan: Öviks bästa skogsmulleridare: Karro B.

2011-03-19 @ 11:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0