Mighty Bouncer's historia (del 2)

Vi fortsätter lite på Bosses historia..

Detta är lite av det sista Helena skrev:

"Han ser mycket fin ut och vad ljus han har blivit. När jag såg honom sist var han riktigt mörk. Detta var 2003. Jag har faktiskt sökt honom i många år eftersom det var en häst som jag fastnade direkt för medans jag pluggade i Uppsala men som jag tyvärr inte hade råd att köpa. Det enda jag fick veta var att han såldes norrut till typ Umeå?? och sedan hörde jag inget mer om honom."

Bosse köptes 2004-2005 uppifrån Umeå till ÖOR och blev där ridskolehäst till 2008 då vi köpte honom.

Jag tror jag red honom någongång under 2005 och blev fäst vid honom med en gång, 2006 startades tävlingsgruppen åt och jag kom med och fick till min lycka ha Bosse!
Det året red vi LA dressyr och som högst 115cm (8?fel) hoppning - vet inte hur det sistnämda gick till haha!



Min och Bosses första regionala dressyrtävling -06

Dock i slutet på det året började han stanna på hinder och lät riktigt konstigt, vi bad dom kolla upp honom i halsen och det visade sig att han var struppipare. Han opererades i början av 2007, den 16 april för att vara med exakt.
Efter det var det dags för igång sättning.


Första ridturen efter operationen

Resten av året gick han som ridskolehäst, och när vi i slutet av året fick förfrågan att köpa honom, kunde vi inte tacka nej!
Vi undersökte honom och såg att han fortfarande var en hög grad av struppipare, men dom sa att det skulle gå och operara.

Den 11 januari 2008 blev han äntligen vår!
Dock visade sig senare att när vi undersökte halsen igen, så sa dom att det inte gick att göra något.
Vi har dock inte gett upp än, utan hoppas på att kunna göra en ny operation - i år!



En av tävlingarna 2008, här på SFRK
Foto: Pernilla Larsson

 

 


Typ första filmen jag gjorde om Bosse ;)
Och ja - ni får garva, det gör jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0