Klubbhoppning 27/2

Ja, tänkte slänga iväg ett inlägg lite snabbt innan jag går och lägger mig!

Åkte ut till stallet strax för 10 och satte mig och dömde Clear Rounden, det kändes faktiskt riktigt bra, och dömde riktigt snällt, eftersom det ändå bara är klubb.
Kommer nog iaf göra mig kände med "Varsågod OOOOch rid" ;)

Sedan blev det till att värma upp till 90cm, mådde verkligen inte bra, men ville så gärna tävla.
Red fram honom ute och han kändes så himla trög, men lydig som vanligt.
Kom in på framhoppningen och hoppade fram, kändes rätt fin, taggade till lite på banan, men verkade lite förnärmad över att han skulle bli tvungen att hoppa så lågt. Slickade verkligen varenda hinder och tänkte inte anstänga sig mer än vanligt.
Min mentala inställning funkade iaf super och vi nollade grunden, tänkte "Nä nu jäklar ska jag satsa!" och får till en suuuupersväng till första hindret i omhoppningen och bra språng.
Hör Maria skrika "NEEEEJ" och fattar ingenting förrän jag vänder mig om och inser att jag har glömt passera mållinjen i fas 1.. HAHAHAHAHAHAHA jag dooooooooooooog!

Det fula var att Maria sa till mig innan jag gick in "rid nu ner mot 2:an i omhoppningen och jag trodde hon menade att jag skulle ta en lugn och fin omhoppning, men hon menade ju att jag skulle tänka på vart målet stod.
Ingen fattade något först heller, utan tyckte jag gjorde en supersväng, men sen blev jag rätt mobbad och kommer nog bli det ett tag framöver ;)
Men en gång och ALDRIG igen haha!

Sedan värmde jag upp till 1m. Han hoppade fint på framridningen, men var lite loj, klämde till han på oxern en gång och han skärpte till sig.
Gick in på banan satte bättre tryck i galoppen, han kändes fin, men sedan efter hinder nummer 3 så vet jag inte riktigt vad han gör, för han är i rätt galopp, sedan byter han till kors bak, så jag blir arg och han rättar till, men kommer lite i undertempo och han gör ett skitpet. (Ni får se på filmen sen)

Överlag är jag JÄTTENÖJD, dels för att han inte lät så anträngd, och han kändes fin överlag, men också för att det kändes så lågt!
Det syns på Bosse att han tycker det är fjantigt och undrar om jag har glömt bort att han faktiskt kan hoppa?

Dock var vi iaf snyggast på hela tävlingen, det svär jag på!
Som Erica sa: Vad fina ni är, det syns att ni står på Cape!

Bäst idag var iaf Lisa och Fille som gick och vann 90cm och nollade debuten i 1m! Hon som skickade sms till mig igår natt och trodde att hon skulle dö ;)

(Film kommer f ö r h o p p n i n g s v i s imorgon!)


Fin häst i Timrå förra året :)



Kommentarer
Postat av: Lisa

"är man inte bäst kan man iallafall vara snyggast" ;). Och jag hade inte varit lika nervös ifall Fille berättat för mig att han tänkte sköta sig sådär bra, det kunde ju inte jag veta..

2011-02-28 @ 00:05:53
URL: http://lindbergl.blogg.se/
Postat av: Rebecka Borg

hahah fin kamera jag har, typ en repa mitt i...

Du och Lisa kicked ass! :-D

2011-02-28 @ 11:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0