Helgen är slut

Idag är jag nog ett vandrande lik, eller åtminstonde känner jag mig som ett sådant.

Fy tusan vilken lång helg, eller inte lång, men tung.
Lördagen var ju rätt okej, insläppet bara, och lite halvdant, precis det ni har läst om.

Sedan igår hade jag stalltjänst, själv för första gången och det var tungt haha, tyckte först det gick bra när jag hade gjort klart stora stallet, men sedan var lilla och ministallet kvar, skrattar nästan lite åt mig själv när jag tänker på hur seg jag var där.
Jag lider nog av någon sjukdom som måste mocka nogrannt till varenda häst, jag är ingen snabbmockare, verkligen inte, men fint blir det istället ;)

När jag ä n t l i g e n var klar med allt, så red jag Stellan på plan tillsammans med Lollo på Brucan!
Första gången jag satt på honom och han var riktigt trevlig! Krullar ihop sig rätt så lätt, men är i övrigt en trevlig prick! Vill dock inte känna när han väl bockar för det känns som det är ganska stora grejen han kan dra på...
Red mest bara start och stopp och ville mest bara känna på honom lite :)

När jag var klar med det åkte jag hem och sov i ca en timme, sedan upp igen (frusen som tusan) och drog iväg med Maria och hämtade upp släpet och vi drog med oss Bosse till ridskolan.
Även Lollo och Bruno hängde på och på ridskolan var såklart Lisa och Fille!

Vi hopptränade och det gick riktigt jäkla bra!
Vi värmde upp med lite travbommar och sedan lite galoppbommar.
Därefter gjorde vi en caprillibana och sedan red vi en vanlig hoppbana.

Alla hästar gick riktigt super! Och jag och Lisa avslutade med en bana som låg på höjde från 90cm till 115cm, och det kändes skönt att ha kommit in i flytet igen! 

Jobbigt var det dock att komma tillbaka till Cape igen och packa upp allt samt kvällsfodra, men jag överlevde!

Nästa helg har jag stalltjänst igen och på söndag är det tävling.. Spännande! :)




Banan igår, svårt att förklara men vi gör ett försök.
1. Travbommarna och hindret, sista rundan tog vi bort bommarna och galopperade emot.
2. Studdsen
3. Lilla hindret med blåa sockerbitar - volt till vänster
4. Oxer 
5. Rida runt så man kom på räcket längst upp och hoppade från höger till vänster och direkt på hinder nummer 1 igen (.När det inte var bommar där)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0