"God" dag

God dag allesammans.

Varför säger man egentligen god dag? Ja alltså jag fattar väl att det handlar om att man ska ha en "god" dag, men varför säger man inte Ful dag eller nånting, eller Ond dag. För det kanske inte är en god dag.
Man kanske har haft en skitdåligt morgon, och sen komma och säga god dag, är ju liksom som en slap in the face...

Amen ni fatta!

Hursomhelst, nu på morgon så har jag varit en sväng upp till Umeå för att skjutsa min pappa och min farbro till flygplatsen, och sedan köra tillbaka igen, satt och dunkade musik och pratade en stund med Pernilla i telefon.
Tills det bröts, det fula var att ingen av oss ringde upp, eller frågade vad som hände över sms haha...

Har ni förresten märkt att så fort man loggar in på hotmail så är man inloggad på msn.. Skumt, eller ja, man kan ju logga ut, men blev förvirrad igår när msn rutor kom upp på hotmail.

Ni kanske ser att jag har provat på videofy, det är för att jag hoppas på att dom inte är så kräsen när man lånar en låt till ett filmklipp som youtube är... Hoppas hoppas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0