Första åsiktinlägget

Ja herregud, vet inte egentligen varför jag skriver ett åsiktsinlägg, då jag typ avskyr när andra bloggar har det, för jag orkar aldrig läsa en massa massa text som flyter ihop.
Men vissa gillar att läsa dom, så fine - jag gör ett försök!

Först ut bland åsikterna är Märkeshysterin.

Om man läser sig runt på bloggar så är det väldigt mycket skriveri om utrustning.
Det ska helst kosta en del, så att det riktigt svider, men samtidigt vara värt det, eftersom det ger status.
Helst ska man inte säga vart man har köpt det, för man vill inte bli härmad och sedan gnäller man när Hööks gör en kopia på det.

När alla har lyckats trycka ner Hööks kopior så lågt det går och så måste man självklart berömma Hööks för att dom gör kopior, så vanliga dödliga också har råd att köpa saker som ser dyrare ut, men man vet är billig.
Man måste även förklara för alla läsare att man faktiskt inte avskyr Hööks, Börjes o.s.v men att man väljer kvalité före kvantitet.

Jag vet inte hur ni känner, men min åsikt är att jag köper det jag vill ha.
Råkar det då komma från Hööks och kosta 100kr eller Eskadron och kosta 1000kr så bryr jag mig inte riktigt, det kommer bara ta lite längre tid att spara ihop till det dyrare, men jag går efter det jag tycker är snyggare.

Det som jag dock stör mig så sjukt mycket på Hööks är att bilderna nästan är för fina. När jag tittar på sakerna hemsidan/katalogen så kan jag tycka det är superfint, men när jag väl kommer dit så stämmer det inte alls med produktbilden.
Sedan tycker jag faktiskt att Hööks håller på att bli för dyrt, och att det snart är inte alls oss vanliga dödliga som kan handla där längre.

Något somfår mig att skratta är när barnen "köper" saker för mamma och pappas pengar, men dom säger att det är sina egna. Ingen som inte jobbar kan tjäna ihop 3000kr på en vecka av att bara göra ingenting.
En veckan är man pank och nästa vecka - woops, jag har jobbat ihop 3000kr!
Dom kommer få det tufft när dom vaknar upp i verkligheten och måste försörja sig på riktigt.

Nä alltså jag hoppas att det är med hela märkeshysterin lägger sig snart, förut var det något man kunde se på tv, men inte brydde jag mig om vad Kingsland, Eskadron, Equline, Scapa, Dyon, Presige, Pikure och allt annat var.

Klart det är roligt med utrycket: "Om man inte är bäst ska man vara snyggast", men det tycker jag man kan vara ändå med "budgetmärken" som Hööks, Börjes, Jacson och alla dom lika gärna.

Jag kände i somras att det blev en hel del märkessnack, men det har börjat lägga sig nu, då jag insett att jag faktiskt inte riktigt bryr mig.
Ingenting jag har köpt till min häst har varit för någon annans pengar än mina egna, och det känns så sjukt bra!




Kommentarer
Postat av: Sandra

Så vettigt skrivet, håller helt med dig :)

2011-02-19 @ 17:01:45
URL: http://sandrabystroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0