Sture

Kommer ni ihåg ridskolehästen Sture?
Jag hyrde honom sommaren 2005, och hade en fantatiskt rolig tid, från att han på ridskolan för det mesta var seg och grinig var det en häst som blev pigg och glad och bjöd framåt av sig själv!

Minns första gången jag red ut på honom själv och han skötte sig hela vägen! Hade fått höra av han inte brukade kunna ridas ensam så var jättenervös!

När vi nästan var hemma så hade ett träd fallit över stigen så vi hade ingen annstans att gå och det var så liten stig att man kunde inte hoppa över, det var även ganska "högt" (ca 70cm och var en tjock björk) och jag började nästan grina för jag ville inte rida hela vägen tillbaka och vi kunde knappt vända på stigen, tillslut var det så att Sture nästan suckade också klev han över trädet så vi kunde komma hem ;)

Långritt! 
Jag-Sture, Maria-Sunny och Terese-Bosse


Här är en bild precis efter jag trillat av.. ;)
Det var ganska långgrunt, men blev sedan tvärdjupt.
Maria och Sunny stod vid kanten och Sture gick bara iväg och styrde förbi dom på utsidan så han "trillade" i, fick panik och när han väl nådde botten så galopperade han iväg och jag trillade av, men vägrade släppa tyglarna så jag surfade på mage tills jag blev tvungen att släppa. Han galopperade iväg och jag trodde jag aldrig skulle se han igen, men han stannade vid träden precis intill stranden haha!





Sjukt snygg outfit 10/10!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0