Rodeohäst

Hemma efter en rolig kväll i stallet!
Åkte ut efter jobbet och träffade på hela u-sek och världens bästa Eva bjöd mig på julbord tillsammans med dom, och det var trevligt! :)

Sedan tog jag tag i ridningen med Divan och bestämde mig för att rida på lilla planen, barbacka, kanske inte den smartaste planen, men roligaste!
Kom först knappt upp för hon for iväg så fort jag skulle hoppa upp för hon hade
fått syn på en annan häst som precis gått förbi.
Sedan tog vi till lilla planen under protester (alltså en kamp som handlade om max 10m...) hon var väldigt spänd och tittig i skritten, men blev sedan bättre i traven och var stundtals jättefin. Hon gjorde superbra skänkelvikningar och frustade och var nöjd, sedan är det bra att hon är så känslig för vikten så fick verkligen tänka på hur jag satt.

Sedan var det dags för galopp, höger gick rätt så bra, men i vänster var det mest bara bus, det kändes så bra och hon var avslappnad och frustade, men den blev hon bara rundare och rundare över ryggen och det gick tillslut mer uppåt än framåt haha tok-hästen!

För att lösa det fick jag lov att grabba tag i manen och bara driva på, det sa bock bock bock några varv, sedan hade hon busat klart och uppförde sig igen och då gav jag mig och tog in henne :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0