Min helg

Lite snabb uppdatering dåra!

I fredags hämtade Maria upp mig och vi åkte till Vännäs för att vara med på genrepet till Vännäs luciashow.
Jag och Bosse skulle då alltså vara öppningsnummret, Benjamin Syrsa!
Skulle bara galoppera runt, stegra, galoppera lite mer och sedan hoppa av och tända ett ljus, sedan var det klart!

Så vi övade, och han var jätteduktig, red med en stark strålkastare och han skötte sig superbra och tyckte det var jätteroligt!
Dock tog det väldigt lång tid innan vi körde, så jag hann rida över 1h, lekte mest runt i ridhuset (det nya förövrigt) och gjorde lite byten och sånt, väldigt fint och praktiskt!

Sedan åkte jag faktiskt tillbaka till umeå för att vara med på en födelsledagsfest.

På lördagen var det tillbaka till Vännäs för själva showen, var riktigt stressad, men hann trots allt i tid!
Ska skriva mer om showen i ett annan inlägg så går inte in mer i detalj på den!

Därefter skulle jag åka och hämta transporten så vi kunde köra tillbaka Bosse, kör bara på en raksträcka och helt plötsligt glider bilen bara iväg, får alltså sladd med bilen och transporten, försökte styra upp det hela, men det var helt omöjligt!
Till slut tog det stopp, och det var tur att bilen stannade på en infart på en åker, annars var det bara diket som gällde.
Tur var det även att det inte kom någon bil i möte, för då hade det smällt(!) då jag var över hela vägbanan och TUR att älskade Bosse inte var i transporten, för då hade jag dött!

Det visar bara hur osäkert underlaget är när det regnar, blåser och är kyligt...
På kvällen mös vi framför soffan i Vännäs, såg film, åt god mat och Maria klädde julgranen medans jag tittade på hehe

Bosse i nya ridhuset! :)

Och Maria och Johans fina julgran!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0