Julklappsrim 2011

Första gången någonsin det blir rim på mina paket, men det var så kul så kommer nog fortsätta!

Här kommer årets rim av mig;
Jag har förstått att era väggar ekar tommat, men jag vill inte ge er något så jag får gå med svansen att lomma.
Glatt och trevligt ska det va, gärna något ni kan titta på var da.
Här får ni då av mig som är lite sär
- men jag hoppas ni föralltid kommer vara kär!

Till min bror - en tavla


Egentligen ska alla bara få varsitt rim, men jag tyckte det var kul så det går av bara svinn.
Jag har varit med dig när du ska tävla, och denna lilla grej får mig alltid att svära.
Om du inte med denna vinner så finns det ett sätt,
- visa den för Johan och säg att du är nummer 1!

Till Maria - en nummerlapp


Vi har förstått att du gillar julens smak, även om det handlar om grisens bak.
Med denna klapp tänkte vi låta doften flöda, och kanske den även kan vara en fröjd för öga'.
Dock utan alkohol, men vi hoppas du får kul,
- och vi önskar dig en riktigt god jul!

Till Irene - en present"korg" med glögg, te och godis


När du är ute och jobbar är det viktigt att vara snygg, och hemma vill vi att du ska vara trygg.
Vad kan vara bättre än att se på folk som har det som du?
- Även om det är snobbigt så gör dom det med bravu!

Till pappa - en DVDbox med Snobbar som jobbar


Årets rim gjorda av Pernilla:
När du ute i trafiken åker, du för vissa kan verka som en joker.
Men som ljusen i ditt liv, vi ger dig detta
- liknelsen med förra meningen kan ge dig svaret som är det rätta!

Till mamma - extraljus till bilen


Dags att se om du i skolan lyssnade, eller om du snarare läraren tystnade.
Vad kan du om krig och ABBA? Under denna stunden kommer flera att flabba.
Du kommer tycka våran gåva är en hiss,
- med denna kommer du få flera fniss!

Till Anders - ett spel som heter När då då?


Vi vet alla att ridning är din passion, både gråa valacker och fuxar till ston.
En på miljonen är du duktig som få. En ryttare som dig är svår att klå.
För Ludger du red som elev, men på senaste tid tycker vi du blivit skev.
Dags att du skärper dig syrran min,
- annars jag på prispallen snor platsen din!

Till Maria - en sitsbåge



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0