Året som gått

Bosse var frisk och vi firade 3år! Jag videobloggade en massa, och skrev mycket om utrustning.
Maria var hemma och hjälpte mig med honom under ca 1månad och vi var och hämtade en av pappas hästar, helt utan vetskap om vi tagit rätt häst eller inte.
Körde stenhårt på failbilder som blev uppskattad, startade första klubbtävlingen och gjorde årets första tabbe genom att missa gå igenom mållinjen...
Var med om när hästen hoppade in i spegeln på ridskolan..
Jag fyllde äntligen 20bast och det firades i stockholm med fina kompisar och såg Rise Against live för andra gången.
Följde med Maggan och Jennie på tävling i sundsvall, men min egna tävlingsstart blev inte av då Bosse vrickade sig i hagen.
Red Divan som hade en väldigt fin period av vad det jag kan läsa, och hade en rolig fotografering med Pernilla och Rebecka!
Var även helt bestatt av att köpa schabrak....

Foto: Pernilla Larsson
Årets första dressyrtävling utanför klubben, och min och Bosses första dressyrtävling på bortaplan.
Den skedde i Vännäs och gav en 3:e plats i sista klassen. 
Divan bodde hos Maria ett tag, och det var tävlingar med Cape gänget både i Umeå och Gävle.
Pernilla var än en gång ut och fotade en dressyrfotografering!

Foto: Pernilla
Hade säsongsdebuten i hoppning också! Världen bästa team åkte i väg (Jag, Bosse och Lollo) till Näset och sovde över och hade det mysigt.
Ingen kanon tävling, 4fel i 100cm och 8fel i 110cm.
Pernilla var ÄN EN GÅNG, ut och fotade mig tillsammans med både Bosse och Bruno! Älskar dom bilderna!
Sköna praktikanter hängde på Cape också, Mickis och Linn.


Foto: Pernilla
För det första så kom Filip och Fredrik och filmade på Cape, vilket för oss alla var en stor chock!
Men sedan började tävlingssäsongen på riktigt, Kramfors med dubbel 0a i 110, men utgick i 120 för han kändes trött, Vännäs tävlingen, gick ju som den gick och det var där våran svacka egentligen började.
Bosse släpptes sedan på välförtjänt bete!
Hade träningsläget på Cape med Divan, vilket är bland det mest givande jag har gjort, otroligt härligt var dom tre dagarna.
Årets roligaste tävling var lätt hästivalen där både Bosse och Divan var kanonfina!
Divans första lokala tävling, och 80cm klass, Bosse 0a i 100cm och 2a, och bara 4fel i 110cm.
Båda två gick dessutom kanon på gräs och Bosse var piggare än någonsin och stegrade och hade sig. 
Sedan var vi dessutom iväg med Bosse till Östersund och hoppade terräng och det var bara hur häftigt och roligt som helst! 
I slutet av månaden tog jag och Lollo med oss hästarna ut till Ulvön för två veckor, snacka om semester! Dock avslutades allt med att mitt knä hoppade ur led..



Bosse blev Vännäsbo, men jag fick ändå tävla på hemma dressyren, vilken inte var någon större lyckad tävling, även fast den gav en fjärdeplats.
Eftersom han flyttade så blev jag hästlös och hängde mycket med kompisar, annars hängde jag en del i Vännäs där Maria och jag red tillsammans med Erik och Bosse innan han flyttade till ridskolan.

Jag själv tog mitt pick och pack och flyttade till Umeå och började skolan.
Hade en tävling på SURF där jag och Bosse kom 3a i 105cm men minns ingenting av ritten, eller tävlingen.
Maria tävlade han lite i dressyren och hade en del fina placeringar!
Var ner på KM i Ö-vik med Bosse och passade på att starta Divan som gjorde en fin debut i 90cm med bara 4fel.
Bosse var egentligen 0a i båda 100cm klasserna, men klantarslet jag fick lägga en volt för jag visste inte om det var rätt hinder eller inte..
Annars så tävlade Maria både Divan och Bosse i Umeå, som avslutade Bosses dessyrsäsong med en fjärdeplats, vilket verkade vara hans favoritplacering under dressyråret.
Avslutet på hoppsäsongen skulle också komma, och den var ingenting att hänga i julgranen, 4fel i 100cm och en skön avfallning i 110cm. Hela tävlingsdagen var dömd att misslyckas, så har strukit den tävlingen ur mitt minne..
Sen var jag upp en sväng till Piteå också för halloween, roligare än så var inte min november!
Ja, årets sista månad, och nu årets sista dag när jag skriver det här.
Den har varit väldigt tråkig egentligen, slutade skolan tidigt och hänger i Övik för det mesta och rider Divan, vilket är väldigt roligt med lite intensivare träning.
Bosse är det mest mys med eftersom han precis kommit ur sin vintervila.
Hjälpte till på både luciashowen i Vännäs och på ÖOR vilket var himla roligt - som vanligt!
image description

Ja, 2011 har varit ett år som har gått både upp och ner, många nya människor, och väldigt blandad känsla i ridningen, hoppas på att kunna få ordning på livet lite bättre under 2012 och det ska bli spännande att se vad som kommer att hända! :)

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Men herregud!! :O Överlevde hästen som hoppade in i spegeln?? vart hände det??

2012-01-10 @ 00:23:47
URL: http://jeeanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0