Upp på hästryggen

Trevligt det var med lite hästeri såhär på kvällen!
Extra trevligt att jag hann med att träffa Lollo lite också, två flugor i en smäll liksom!

Började iaf med Brucean, som var ett lermonster, fick borsta riktigt länge innan man äntligen hittade honom under all lera...
Med honom började jag med att skritta fram länge, sedan skritta i en 8volt och försöka att bara få med yttersidan att svänga runt.
Sedan i traven gjorde jag det enkelt och red bara runt fyrkantspåret och och gjorde volter i varje hörn, försökte att fortsätta med att mjuka upp honom i sidorna och flyttade lite undan för skänkeln allt eftersom mer han kom igång.
I galoppen så stod jag bara upp i stigbyglarna och lät honom galoppera lång och låg längs fyrkanten och sedan blev det skrittpaus.

Därefter la jag upp stigbyglarna och fortsatte med volter i två hörn och gick sedan in i öppna. Gjorde detta först i skritten så jag hade lite koll på honom, och sedan övergick jag till trav. Han var verkligen superfin!
Sedan galopperade jag bara lite till, först på en av volterna och sedan red jag även lite svag öppna längs långsidorna, dock var han så himla fin så galopperade inte så länge.

Sedan var det Stellas tur.
Hon är ju ett typiskt sto, så jag fick verkligen tänka efter i alla uppgifter jag gav henne. Hade tänkt ha samma upplägg som på Bruce, men fick hitta på ett nytt då hon var så himla tung i handen.
Istället började jag med att jobba jättemycket övergångar, sedan gick jag ner till skritt igen och jobbade med att hon skulle skritta så långsamt som möjligt.
Övningarna tillsammans började tillslut hjälpa och började rida öppna även på henne.

Hon släppte jättefint och jag bara njöt... i några sekunder, sedan blev hon rädd för något och slängde sig så jag höll på att få tugga grus haha, så var den känslan borta.
I galoppen jobbade jag lite förvänd och lite öppna, men fortfarande lite tung där.
Dock var jag nöjd med det jag fick fram i skritten och traven så det fick räcka :)


Stella i Gävle tidigare iår :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0