Som att sväva på moln

Den här dagen blev riktigt lyckad trots att jag var väldigt trött när jag vaknade!

Först var jag funkis på körtävlingen, lite långtråkig eftersom det var så pissigt väder, men Pennan lös verkligen upp tillvaron, så det var tur att hon också var där :)

Sedan över till ridskolan för att snabbt hinna rida Divan, skulle longera henne först för att se hur hon rörde sig, men hon var så spänd över några saker som stod på plan så hon höll på springa på mig istället för runt mig..

Gav upp och red ut en sväng runt travstigen istället. Hon kändes jättefin och fräsch, lite tittig var hon bland alla buskar så red på ganska mycket med benen så hon skulle ta skänkeln istället för att spänna sig.

Gick redan in på plan och red ett av mina bästa pass på henne, hon var så FIN!
Himla mjuk och lätt i handen, lät mig verkligen använda benen och sätet, kunde sitta med en superlätt och mjuk han och hon hängde sig inte eller streta emot.
Galoppen var det enda jag fick kämpa lite med, men kunde sätta en helt annan press i henne än vad man brukar kunna när hon ska springa runt och vara spänd.

Jättefin i halterna och väntade, och gjorde väldigt bra förvänd galopp!
Är så himla glad att det blev det sista passet på dom här dagarna!
Ska rida henne på tisdag igen, då ska vi hoppa :)


Foto: Pernilla Larsson

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag läste precis en blogg där en tjej skrev att hon köpt pioneerstövlarna för 500 jävla spänn på falsterbo. VARFÖR VAR INTE JAG DÄR? haha

2011-08-29 @ 15:18:39
URL: http://lindbergl.blogg.se/
Postat av: stella

ÅH BIFF HÄSTEN.

2011-08-30 @ 14:59:40
URL: http://dufina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0