ÖOR Dressyr dag 2

Ännu en lång dag blev det, då den började vid 7 ute på Cape där jag släppte ut alla hästar och fick plumsa mig fram i lera.. hmm inte så bra uppladdning..
Gjorde i ordning i mini-stallet som vi hade fått bo i och sedan åkte jag med honom till ridskolan där han fick gå i en hage i några timmar och göra sig mindre ren haha

Vid 12 tog jag in och duschade honom och sedan runt 2 var Maria snäll och knoppade honom åt mig.
Skulle rida vid 16.05 så en halvtimme innan tog jag ut honom och red ett varv runt travstigen för att få honom på gott humör, och det blev han verkligen på! Han verkligen energi och gick i en fin form - önskar man kunde ta med sig det in på banan ;)

Gick sedan in på framridning och Maria hjälpte mig lite, han var rätt fin, lite fast i vänster - men han gick så himla bra när jag verkligen red!
Försökte verkligen peppa mig själv att rida så när jag kom in på banan - men tappade det än en gång, blir så himla sur att jag inte kan pressa mig själv till hur jag vill kunna rida, blir nästan mentalt blockerad när jag kommer innanför staketet..

Bosse tyckte verkligen inte om underlaget då det var halt och lite slirigt efter allt regn, men jag försökte ändå pressa ut honom i hörnen och ville att han skulle våga ta för sig mer i längningarna.
Fick driva som ett djur då han inte alls tyckte det var kul haha.
Så jag gick ut från banan och var rätt missnöjd, blev inte mer nöjd när jag hörde procenten heller 61.0%
Blev lite mer nöjd när jag såg filmen, och tittade jag på protokollet så såg det inte så dåligt ut, 2st 5or, 1 8a och resten 6-7or, men sedan drog det ner i kofficenterna där vi fick 5or på lösgjordheten och framåtbjudningen, och det stjäl ju rätt mycket poäng, men tror det nog var underlaget så gjorde att han inte riktigt ville gå fram.

Sen får jag vara nöjd med mitt beslut att ta upp honom i den högre formen, trots att han är jobbigare då, för annars hade vi nog slutat på typ 50% haha x)

Bäst var ändå kommentaren "Ett härligt ekipage som börjar hitta fram till varandra" - jo man tackar! 
Efter 7år kanske jag äntligen ha börjar hitta knapparna på honom :)


Ren häst klockan 10 på morgonen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0