ÖOR Dressyr dag 1

Ja då sitter man här än en gång då för att kunna uppdatera er.
Dagen började klockan kvart i 7 imorse och jag var ute på Cape vid ungefär 25 i 8.

Började då med att knoppa honom och insåg att jag låg lite efter i tidschemat så fick skynda mig ut till ridskolan.
Som tur var kom mamma ut precis när jag hade som stressigast så hon kunde hålla i honom medans jag sadlade o.s.v
Red fram och han kändes faktiskt riktig fin, bra energi och villig på att jobba, så jag tog många pauser och tänkte försöka behålla den känslan inne på banan.
Kom in på banan och han bjöd jättefint! Men i och med att jag vände upp på meddelinjen så dog han var lite haha.
Kändes som bra vissa delar, men jag kände mig så slamsig när jag red, hade ingen riktig koll och slarvade med vägarna.
Han blev dessutom längre och längre så vid slutet av programet kändes det som jag bar runt honom haha!
Fick ett reslutat på 63,03% vilket är bra då vi har gått upp ca 1% sen Vännäs i April, men var som sagt inte nöjd med mig själv, dock räckte det till en fjärde plats! En placering som Bosse verkar gilla att ligga på då han kom fyra med Maria i Umeå också i 2 eller 3 klasser (minns inte riktigt)

Sedan var det bara ca 40min paus innan han skulle gå LA:3an så han fick stå i Divans box och dricka lite innan hjag tog ut han igen på en jättekort framridning.
Försökte få ihop honom lite mer, men då blev han lite lat så det blev mycket drivning.
Fortsatte med det inne på banan, och så länge han får gå i en lägre form så bjuder han framåt, men han tycker det är jobbigt att komma upp i högre form så då tappar han energi.
Var lite orolig med huvudet också, vet inte varför, dock gjorde han riktigt bra skänkelvikningar för att vara honom så det var jag himla stolt! :)
Fick 59,01% i den klassen har jag för mig, och skyller än en gång på mig som inte orkade rida honom hela vägen.

Fin häst, inte så stark ryttare som inte kan pressa sig själv...
Nya tag imorgon - då ska vi rida våran bästa LB:2a NÅGONSIN ;)



Han var så ARG när vi skulle ta dom här bilderna för han var så less! :P


Janne Långben tyckte Maria han såg ut som haha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0