I fullt sken

Skönt att äntligen få återse min kära häst efter två veckor ifrån varandra!
Han har dock inte förändrats nämnvärt mycket.. Varken växt eller krympt, sjukt tråkigt då jag gillar förändringar..

Hur som helst så red jag och Maria ut tillsammans idag.
Konditionsträning stod på schemat, och vi hade fått lov att prova ett hackamore med längre skänklar, då han har börjat ignorera vårat ponnyhack vi har haft på honom tidigare och det ger ungefär lika mycket som att rida i en grimma..
Kände att det passade bra idag då att prova det. Dock var han ungefär likadan med det här hacket, han var superfin i skritten, men i traven och galoppen när man skulle bryta av så kastar han bara upp huvudet.
Fick verkligen vara supersuper lätt i handen och trycka ner den mot manken så jag inte skulle ta för mycket i honom.

Vi red iaf över den där bron som hon har skrivit om HÄR och jag kan inte beskriva hur snuskigt det är med alla idioter som kör över, utan att visa den minsta hänsynen till oss som rider.

Hur som helst, vi red på en massa sandvägar först, och kom tillslut fram till ett sandtag där vi klättrade lite med hästarna. Väldigt nyttigt, men inte någt man ska göra för många gånger då det är väldigt jobbigt.
Sand är dock bra då det blir mjukt för lederna.

Konversationen i sandtaget
Jag: Leker du aldrig när du rider? Alltså busar och sånt?
Maria: Jodå, det gör jag väl.
Jag: Bra då ska vi leka sen...
Vi går upp ur sandtaget och tillbaka till sandvägarna
Jag: Okej.. är du med? Klaraaaa, färdiga - GÅ
Hästarna far iväg med en väldans fart och Bosse leder och jag tänker att jaha, det var allt, Bosse är snabbare kul.
Men sedan lägger Erik in i någon extra växel, så hästarna drar igång i ett sjuhelsike högt tempo.

*I mitt huvud*: HAHAHAHAHHIHIHIHHOHOHOHOHOOO..... Hehe.. om dom snubblar nu så dör vi... FAN JAG SITTER PÅ HACKAMORE!!! Prooooooooooooo proooooooooo! SHIT JAG HAR INGEN KONTROLL!!!! HOHOHO VI KOMMER DÖ!!!
100meter senare när vi väl har fått kontroll
Jag: Shit.. vi kunde typ dött!
Maria: Det där vad kul! Såg du vad fort han sprang!!


Lek aldrig med din stora syster...


Sandtag


Maria och glad Erik


Bosse och hacket

Kommentarer
Postat av: Pernilla

HAHAHAHAHAHAHAHA, älskar marias kommentar på slutet! xD

2011-08-15 @ 14:48:56
URL: http://horseinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0