Hopptränat

Ja idag körde jag alltså över Bosse till ridskolan för att hoppträna.

Hade inte riktigt bestämt vad jag skulle träna när jag kom dit, men fick träna för Maria så det kändes himla bra!
Vi började med lite lydnad och han skötte sig faktiskt väldigt bra, var lite loj, men inga större konstigheter.

Travbommar, galoppbom-hinder-galoppbom och sedan travbom-hinder.
Gjorde detta några gånger, och det var som sagt inga problem.

Sedan gick vi över och hoppade lite bana, vilket - även om det är det jag mest gjort när jag hoppat, så känner jag att det är det vi behöver, vi behöver sprången, och anridningarna.
Första banan låg på ca 80-90cm och det gick riktigt bra, gjorde något lite tabbe där jag drev på som tusan, men han var lydig och lyssnade på framåt.

Sedan höjde vi upp och red banan en gång till på 100-120cm och det gick helt okej här med, ingenting jag känner som är det absolut bästa vi gjort, men är nöjd över att han var så himla lydig och fin!
Sedan hoppade vi även in och ut från banan som det ska vara på deras derby här i helgen (ska inte vara med själv) och det var himla roligt, när vi skulle hoppa ut fattade han ingenting så fick verkligen trycka honom över i världens kråksprång haha! Men tillbaka gick det bra :)

Sedan hoppade vi upp honom lite på slutet också och tvingade Maria att filma, en gång på 130 och en gång på 145cm. 
Roliga är ju att han fortfarande inte tar i.. Haha :)






River dock insprånget - ajabaja!


Och en bild från innan vi åkte hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0