Fin dressyrpålle

Igår blev det ett dressyrpass på Divan ute på stora plan.

Jobbade mycket med halter redan från början och hon skulle stå helt stilla i 10sek innan hon fick gå vidare.
Ibland började hon gå efter 8sek och då fick jag tillrättavisa henne också började jag räkna om.
Nyttigt arbete och efter ett tag insåg hon att det var roligare att stå still 10sekunder istället för 26, ja ni förstår, hon var väldigt duktig iaf.

Vad lite trippig i traven och ville inte riktigt ta ut steget, så jobbade henne på volter där hon verkligen skulle forma sig och komma runt och sedan flyttade jag henne lite undan för skänkeln, variera mycket raka och börjda spår.
Jobbade sedan lite galopp där hon gärna ville hänga sig i handen, men försökte bara få henne att komma igång i kroppen, tryckte på henne på en långsida (för Pennan tyckte det skulle vara så roligt) och då började hon bocka haha

Tog sedan en skrittpaus och red sedan lite innanför dressyrstaketet och tränade på att markera hörnen ordentligt, samt fortsatte jag med halterna.
Försökte även få upp henne lite i formen så hon inte skulle hänga sig på bettet.
Väldigt fin blev hon där ett tag när hon slappnade av!

Gick sedan ut på större ytan av banan igen och jobbade förvänd galopp, hon är väldigt duktig i vänster förvänd, men väldigt jobbig i höger, så vi fick oss en dust, då vi inte riktigt var överäns om vilket krav jag ställde på henne, dock vann jag och hon var väldigt duktig!

När jag travade av henne var hon först lite springig, men slappnade sedan av och tog ut steget riktigt bra så då fick det räcka :)


Finaste Divan, tillsammans med Maria

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Varför får jag all skit?! :D HAHA

2011-08-27 @ 13:56:30
URL: http://horseinspiration.blogg.se/
Postat av: elina - Islandshäst blogg

Fin blogg :)

2011-08-27 @ 14:19:52
URL: http://ponnyhastens.blogg.se/
Postat av: Ellen

Fin häst och fin bild! :)

2011-08-27 @ 14:30:10
URL: http://ellenshestliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0