Dressyrdrömmen

Idag klev jag och Maria rätt så tidigt för att hinna rida innan hon började jobba vid 12.
Vi red över till ridskolan och trimmade lite dressyr, båda hästarna kändes jättefina, och Bosse var så himla mjuk och fin, framför allt i traven där jag bara behöver tänka på min sits och kunde vara lätt och mjuk i handen hela tiden.

Tänkte verkligen på hur jag skulle rida med höfterna, då jag lätt vill slarva med det.
T.ex i en öppna på volt, så vill jag dra tillbaka innerskänkeln för att putta ut bakdelen, istället för att ha kvar skänkeln i rätt position och bara trycka undan med höften.
Någon som känner igen sig?

Fick lite hjälp med Maria i galoppen, då han tyvärr har blivit väldigt svag i den igen, vilken jag tror jag har låtit honom komma undan med under för lång tid. Borde ha jobbat mer galoppbommar, studds, korta och länga galoppen och allmänt mer gymnastik med honom, men jag har både slarvat med dressyren och dessutom bara mest bara tränat banhoppning eftersom vi har varit mitt i tävlingssäsongen.

Hur som helst tycker jag att Maria har gjort ett otroligt bra arbete med honom på bara två veckor! 
Han kommer nog vara i sitt livsform innan hon är klar :)



Här är en kort film på Maria och Erik idag - som också är i jättefin form!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0