Dessa program

Det som är drygast med dressyren är att man måste lära sig en massa program, lättare med hoppningen där det bara är att lära sig en bana - lätt som en plätt!
Tur att jag bara tävlar en häst i helgen, så det bara är 3st program jag behöver hålla reda på.
LB:2an kan man både fram och baklänges, men den där LB:3an är lite knivigare, LA:n och kan man i bakhuvudet, men behöver bara repetera den.

Maria däremot ska hålla reda på 5 helt olika program, och hon har sämre minne än mig haha

Har så dåligt tålamod för det här med att träna program bara, det tar liksom - tid..
Fick dock ett väldigt bra tips av Annica när vi tävlade sist i Vännäs om hur man skulle tänka sig programet, istället för att se allt i det stora hela så ska man bara ta det steg för steg.

Först en volt, hur svårt är det liksom? Sedan vänder man över ridbanan, inte heller så komplicerat o.s.v
Passade väldigt bra in för min tankebana iaf!

Kommentarer
Postat av: vicky ♥

Dagens blogg är avslutad, kika in och kolla om

du vann. Om inte, anmäl dig till nästa! :)

2011-08-18 @ 21:43:54
URL: http://vwestin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0