Dagens avfallning

Tänkte ge er ett gott skratt innan jag åker iväg på min lilla tripp som inte många vet om..

Åkte ut till stallet tidigt idag för att hinna rida Divan på morgonen, precis som jag skrev så tog jag ut henne på ett konditionspass i skogen, hon var pigg men väldigt spänd och hoppade hit och dit mest hela tiden, fick jobba väldigt mycket för att få henne hålla rätt galopp när hon flängde både hit och dit.

När jag hade ridit hela Hägges rundan, ridit ner för Vittsjö och har bara botniarakan kvar så tänkte jag att hon skulle få sig en sista galopp då hon får springa på lite mer framåt.

Galoppera först ena galoppen, bryter av och ska precis fatta den andra galoppen, hon hinner ta ungefär två steg i galopp och sedan när buskarsen tar slut så ligger det massa stenar och en stubbe så det överraskar henne och helt plötsligt springer hästen åt andra hållet... morr...

Hon pallnitade och slängde sig åt andra håller samtidigt alltså, och när man redan sitter i en galoppfattning och precis ska ställa sig upp i fältsits så är man inte så kaxig haha
Trodde först hon skulle kliva på mig för landade vid benen, och sedan släpade jag lite för jag ville inte släppe henne eftersom hon var på väg åt andra hållet, lyckade skrika "NEJ" åt henne, och då stanna hon så jag kunde kliva upp haha!

Gick bra för mig iaf, slagit mig lite på låret och sträck mig i armen, men inget som känns :)

(Orkar inte ladda upp ngn bild för internet är segt...) 

HEJDÅ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0