Umeå - Fredag

Vi måste nästan börja på torsdagen då vi åkte upp ändå, vi började åka vid halv 8 tiden tror jag, och vi skulle åka förbi Nyåker och hämta upp en kassaapparat.
Nisse körde lastbilen och jag och Jennie åkte i hennes bil och skulle alltså ta den här lilla omvägen.
Vid Nordmaling svängde vi av och enligt hon vi skulle möta bodde hon ca 15min ifrån E4:an..

Ca en halvtimme senare står vi på hennes gård, mitt ute i igenstans..
När vi väl ska åka därifrån ska vi ta en annan väg mot umeå över Gräsmyr, vi åker och åker och mitt ute i igenstans i mörkret så säger Jennie: Vad är det där?
Jag: En bil?
Hon: Ja vi stannar då inte och hjälper

När vi kör förbi ser vi att det är någon i bilen! Han sitter framåtlutad mot ratten och såg nästan död ut, både skriker nästan rätt ut haha, vi blev så jäkla rädda!

Bara några minuter senare kommer den en bil emot oss med varningsblinkers och i nästa krön står ett stort rådjur på vägen, som Jennie först trodde var en ren haha!

Väl framme packade vi ur och installerade hästarna i boxarna och nattade dom, sedan upplevde vi helvetesnatten som ni kan läsa om under.


På fredagen red Jennie 110cm med både Hälge och Stellan, filmade inte ritterna, men båda var helt okej, och hade 8respektive 4fel.

Jennie red 120cm med Hälge också med råkade glömma bort att hoppa 6:an, men fram tills dess var dom felfria, så det kunde ju ha varit en kanonrunda, det vet man inte :)

På kvällen åt vi pizza och sedan lekte jag och Myra en stund i lastbilen innan dom andra kom tillbaka.


Hälges svans och min 3:e inbakade fläta!


Och Stellans, dock blev den inte lika bra...


Mindre charmig bild på Hälge under fredagen


Stellan skulle hjälpa mig att mocka, så det tog ca 30min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0