Pia träningen

Trots att jag inte har film så får jag väl ta mig i kragen och skriva ett inlägg, så jag åtminstonde själv kommer igår vad jag gjorde.

Uppvärmningen var mycket lösgörande, ställa och böja, rida på framåt och tillbaka.

Som framhoppning red vi som en S-båge över små hinder som stod på medellinjen, Bosse skötte sig bra dom första gångerna, men ökade sedan farten allt lite eftersom, dock gjorde han riktigt bra byten som jag är stolt över eftersom han har så svårt med det :)

Sedan gjorde vi lite olika övningar som studs, lite svängar och en serie som bestod av 3-hinder och ett galoppsprång emellan.

Vi skulle sedan sätta ihop en liten bana med just den serien som start, sedan en lång galoppsträcka ner till ett räcke som man skulle ha en ny anridning till och som hon hade lagt ut en galoppbom till och det var här vårat problem uppstod. Vi kunde inte komma rätt på hindret med galoppbommen. Av ca 6språng så kanske vi kom rätt 2gg.


Jag är inte nöjd med träningen, och då är det inte hästen jag är missnöjd med utan tränaren.
Jag fick ingen hjälp, och jag fick inte hjälp att lösa problemet. Det är klart som fan det är mycket enklare att komma på hindret utan att hoppa serien först, men det var ju den långa galoppsträckan efter serien som var problemet.
Dessutom sa hon inte ett enda ord till mig efter träningen. Kul.

Kommer aldrig vara med igen, kan jag lika gärna kasta pengarna i sjön.


Gammal bild från en Per-träning för kanske 3år sen.

Kommentarer
Postat av: stella

då tycker du likadant som jag gör, sen tycker jag hon brukar vara sur mot mig men denna helg var hon bra mycket trevligare ska du veta! hon berömde till och med och sa ett "bra", haha ;)

2011-04-14 @ 09:54:06
URL: http://dufina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0