Ni är tråkiga

Hm, har varit rätt seg idag, har verkligen lust att bara skutta i säng, men måste verkligen duscha först.
Visste ni att jag hatar att duscha?
Försöker alltid dra ut på det in i det sista, tycker det är långtråkigt och man fryser alltid och det tar hundra år innan håret torkar.
Sedan skulle jag aldrig någonsin kunna duscha på morgonen, hellre dör jag nog.



När jag slutade vid fyra idag så åkte jag ut till Cape och mockade och fixade Bosse.
Klockan 5 gick jag ut på plan och 10min efter kom Linda.

Vi jobbade från början bara med att trava på volten, lite öppna och ur öppnan rida på framåt.
Sedan gick vi över till kanske världens roligaste, men jobbigaste öving.
Man rider skänkelvikning på hörnlinjen och sedan i skänkelvikningen så skulle man bryta av till skritt, och sedan komma fram i trav igen, medans hästen fortfarande flyttar för skänkeln.
Sjukt svårt var det, men det var en riktigt bra övning.

I galoppen jobbade vi först lite på volten, och sedan gick vi ut på fyrkantspåret och jobbade med att rida först rakt fram och sedan flytta in framdelen medans hästen fortfarande är rak i kroppen, okej svårt att förklara, men det tog iaf fram en jättebra galopp i honom!
Han gick i riktigt bra form idag, fick var lite högre och friare än vad han vanligtvis vill ligga i och det kändes riktigt bekvämt!

Efter jag var klar på Cape fick jag åka med Linda till ridskolan. Där väntade Divan.
Hon gick riktigt bra idag, har äntligen börjat komma på hur jag ska rida henne, och idag tog det bara 35min innan jag kom åt henne på riktigt.

Från början låter ja verkligen henne bara vara i alla gångarter, hon ska bara ha en ren takt, sedan kommer galoppen då hon ska svara framåt och då brukar hon ofta frusta och låta spänningarna släppa.
Sedan är det paus och sedan börjar jag om igen, men skritt och mycket halter, och sedan traven med en massa övergångar.
Därefter kan man äntligen börja lägga på benen, och idag hade hon riktigt bra takt i sig och med lite hjälp av Linda så fick jag det att gå lite långsammare.
Fick igenom henne i vänster galoppen också, så jag är sjukt nöjd!

Både Linda och Pernilla tyckte att hon såg riktigt fin ut, och det är alltid kul att höra när man tycker det känns bra också :)


Livet är underbart!

Kommentarer
Postat av: Karro

Det är så roligt att läsa det du skriver. Du har ett så sunt sätt att tänka när det gäller ridningen.

2011-04-06 @ 23:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0