Min håriga gårdag

Okej, lite äcklig rubrik, men på ett sätt passar den ju ändå in.

Åkte till stallet efter jobbet och började med att mocka åt Bosse och Bruno, när jag var klar tog jag in dom och lyckades precis få in dom innan himlen öppnade sig (än en gång).

När det hade slutat regna så red jag iaf Bruno, började med graman. Eftersom har han varit så pigg och busig så ville Lollo att jag skulle börja med den, "för min egen skull" ;)

Han är otroligt stark den där Bruno och det går verkligen inte att rida honom på styrka, utan insåg igår att det verkligen var ben som gällde. Först mesade jag runt lite och kände på honom, men sedan började jag sitta till ordentligen och gick på honom, han skulle verkligen ta skänkeln när jag sa till och han skulle ställa sig när jag sa till, inte att jag skulle sitta och fråga hela tiden.
När jag hade fått igång honom och galopperat typ ett varv i varje varv (han är inte helt igång) så tog jag av gramanen och fortsatte, ville se om jag verkligen hade honom på plats.

Fick börja om lite först, men hittade tillbaka snabbt och när han väl kom på plats så började han frusta och då gav jag mig. Red han först riktigt lång och låg i skritten för att jag verkligen ville att han skulle kännas avslappnad.



När jag var klar med honom var det dags för Bosse. Han hade som sagt vilodag, men jag hade bestämt mig för att raka honom och jag säger bara o m g vad less jag var på honom.
Han dummade sig ungefär från att jag satte igång maskinen till att jag slutade.

Jag kan säga att jag var riktigt glad att jag fortfarande hand den lilla rakapparater som jag har fått låna av Irene så jag kunde varva lite, men på slutet när jag klippte benen fick jag bremsa honom för att kunna slutföra.

Jag vågar knappt kolla på resultatet, men jag hoppas att han ser helt okej ut idag.
Jag var så less att jag nästan inte brydde mig på slutet.

Under 2h klippning såg det ungefär ut så här:
- Bosse står och "darrar" i pälsen så for jag kommer i närheten med maskinen
- Bosse går fram och tillbaka fram och tillbaka
- Malin blir irriterad men försöker den snälla versionen
- Bosse sliter sig
- Malin fly förbannad
- Bosse försöker dra iväg med Malin
- Malin blir rasande
- Malin låte Bosse äta hö
- Bosse äter hö men sköter sig ändå inte
- Bosse försöker sparka Malin
- Malin håller fast i Bosses ben så hennes handled nästan går ur led, åtminstonde måste hon ha brytit ryggen.
- Jennie kommer till hjälp, dom bremsar Bosse
- Bosse tar sig lös från bremsen
- Malin är supersvin förbannad och sliter i Bosses näsa och förklarar att "nu är det fan nog"
- Bosse sköter sig
- Malin blir tillslut klar, men tror att hon nyss har hittat sidan hos sin häst hon hatar.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Förlåt om jag skrattar men jag kan verkligen inte hålla mig! Jag ser framför mig en tecknad serie där Bosse skrattar och du har ett stort åskmoln ovanför huvudet xD

2011-04-08 @ 10:37:21
URL: http://www,horseinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0