Kvällsnöje

Gud vad sjukt trött jag är!

Sitter här med Pennan och käkar godis och dricker dricka. Dock är jag typ helt död och kommer nog somna vilken sekund som helst, som tur var så ingår det i våran plan när vi har filmkväll, att somna på soffan alltså.

Hur som helst, idag red jag först ut med Bosse, gick direkt från skritt till galopp och travade nästan ingenting, han var riktigt pigg och jag lät han vara lite som han ville, eftersom jag ville ha honom på gott humör inför imorgon.

När jag kom tillbaka var det Brunos tur, tog på gramanen än en gång för min egen skull, men behövde den egentligen inte för han var såååå fin!
Mjuk och fin i munnen redan från början idag, red samma sväng med han som med Bosse, fast bara en vända, travade ena hållet och galopperade andra, och han försökte sig faktiskt till någon som skulle likna en bockning? 
Haha söt häst iaf!

Väl tillbaka på Cape så smörjde jag och fixade och donade och duschade Bosse.
Viktigt att komma ihåg att efter man har rakat en häst så ska den duschas för att det inte ska sticka och klia precis som det gör på oss människor, sedan finns det ju undantag.
Helst ska man göra det samma dag också, men eftersom jag var nog sen igår så fick det bli idag istället.

Han var dock inte så glad på mig, så jag hoppas han förlåter mig till imorgon då vi ska hoppa ;)

Har även gett transporten en vårstädning så nu är den fin till imorgon, kvart över 4 ska vi hoppa, Pennan ska filma! :)


Fina Bruno igår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0