I'm home

Guuuud vad trött jag är, fattar inte hur jag kan vara det då jag typ sover hela dagarna?
Är nästan sugen på att gå och lägga mig nu, för att kunna kliva upp imorgon och göra lite olika saker istället för att ta tag i något nu - konstigt va?

Åkte till stallet efter jag hade träffat Britta en sväng, mockade och fixade lite innan jag gick in och hängde lite med Lollo, fick plats på hoppträningen och blev svinglad eftersom jag verkligen behövde det!

Dagens övning bestod av bommar och att räkna galoppsprång. Att våga sätta igång banhoppnings galoppen och rida hela galoppsprång.
Bosse var riktigt fin under uppvärmningen och jag försökte verkligen jobba med att ha handen framför mig med samtidigt vara mjuk och jag tycker han accepterade det väldigt bra.
Sedan började övningarna nästan med en gång, bom - fem galoppsprång - kryss - tre galoppsprång - bom.
Det var likadan övning på böjtspår också, fast med annat avstånd.

Han gick kanon idag, problemen var lite att få han att verkligen galoppera över bommen och inte masa sig över så att jag måste trycka på honom efter, men när vi sedan hoppade en bana så var han kanonfin! 
Lyssnade på mig precis och jag kunde bara sitta där och hålla om med benen och lätta i handen.
Kändes skönt att ha fly igen!

I helgen kommer Maria ner så då blir det både hopp och dressyrträning hoppas jag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0