Härlig dag på stallet

Åkte ut vid 2 tiden till Cape och där var det verkligen full rulle! 
Alla var där och försökte få i ordning på allt som ska med till helgen. Förutom fyra hästar med packning så ska även sadelbutiken med, vilket betyder en fullproppad lastbil + ett fullproppat hästsläp, men allt rymmdes som tur var, dom är duktiga på att organisera ;)

När det mesta var packat, så passade jag på att rida ut på min fina häst.
Tog en sväng ut i skogen och lät han galoppera som han ville = fort.
Red en backe fyra gånger, dom två första gångerna fick han springa hur han ville, sedan hade jag en då han gick samlat och sedan den fjärde fick han göra som han ville igen.

Han tyckte det var redigt kul, och var lika pigg sista gången som han var första, så han har rätt bra kondis ändå. Red på hackamoret så hade ingen kanske vidare kontroll, men han gjorde fina byten till både höger och vänster, ett på en hand t.o.m haha

När jag sedan kom tillbaka var det bara att sadla om för då fick jag rida Tickan på Maggans dressyrlektion.
Jag snoffsade upp henne med både vitt schabrak och vita lindor och hon blev så tjusig!

Dom själva "stora" övningarna i träningen var öppna i traven och sedan förvändgalopp.
Vi gjorde många galoppfattningar vilket gör att hästarna tänker framåt och får en naturlig bjudning.

Red först fram henne med gramanen men fick sedan frågan om jag ville plocka bort den, vilketj ag valde att göra.
Det var en superrolig lektion, eftersom hon inte är helt lätt att rida, superkänslig, samtidigt lite smålat, och vill gärna inte göra mer än hon behöver.
Dock känner mig sig supernöjd när hon frustar och slappnar av för då vet man att man lyckats övertala henne till att jobba rätt.

Efter lektionen longerade jag Stellan en snabbis också, ca 15-20min blev det bara. Han bockade och hade sig lite i galoppen, annars skötte han sig riktigt bra, dock tyckte han det var lite konstig att det bara var han ute på plan i mörkret när dom andra stod inne och åt.

En riktig hästig dag alltså!



Farfylld videoblogg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0