Har världens finaste häst

Förlåt för en dålig uppdatering, men har haft fullt upp.

Idag har jag iaf haft stalltjänst och det gick sjukt snabbt, samma visa imorgon och sen sticker jag till Vännäs med Maria när hon ska flytta Divan.

Hur som helst, tränade för Maria idag - dressyr och var inte alls pepp från början eftersom det gick typ bajs igår när jag red. Men precis innan jag gick ut för att hoppa upp så taggade jag igång mig själv lite.
Vi jobbade från början med att ha dom lång och låg och låta dom komma igång i kroppen, och sedan började vi med lite skänkelvikning, volter och en massa tempoväxlingar.

Efter ett tag kom han igång riktigt bra, så bra att det blev jobbigt att sitta på honom.
På slutet tränade vi galoppserpentiner och snett igenom så har lite att fixa med innan Vännäs hehe.

Hur som helst är jag sjukt nöjd med passet idag och vill verkligen fortsätta behålla den här känslan.
Imorgon ska vi hoppa!

Ikväll har jag och Maria plockat ihop det mesta av Divans saker, så imorgon är det stalltjänst - ut till ridskolan och rida ut med Divan och Agetti, tillbaka till Cape och hoppa Bosse och Bruno (Maria ska rida Erik) och sedan åker vi med Divan. Fullt upp med andra ord, men då vet ni!


Världens finaste grabb!
Foto: Pernilla Larsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0