Gårdagens ridpass

Skriver lite snabbt också, saknar som sagt bilden och filmer eftersom jag är så klantig ;)

Bosse: Försökte behålla lite samma tänk som det Linda gick igenom med mig i onsdags när jag tränade för henne.
Försökte rida med väldigt lätt hand så han inte kan ta ett stöd och lägga sig bakom lod, försökte även rida upp honom lite i formen, men när jag ser han på bilderna så ser jag att han går i vanlig "LB" form haha, så vi har lite att jobba med där.
Red lite förvänd galopp, men försökte ha honom ställd inåt, i höger varvet gick det bra, men i det vänstra blev han spänd, bytte till korsgalopp och ökade farten, så där har jag hitta han svaga punkt som jag verkligen ska jobba med som jag tror kan ge mycket i längden.

I övrigt så red jag lite skänkelvikning i traven och lite öppna i skritten för att få kolla på bogarna och få loss honom lite. Jag är mycket mycket nöjd över passet då han hela tiden var mjuk och lätt i munnen :)

Divan: Här har alltså Pennan filmat som ni ska få se!
Hur som helst blev jag chockad över henne, då jag fick till en riktigt bra känsla i skritten och traven redan från början, och kunde få rida på med benen.
Sedan tog jag den vanliga galoppen där hon får springa på lite fritt, och hon var jättefin i vänster varvet med i höger så blev hon otroligt stark.

Sedan började om som jag brukade med halter i skritten och övergångar i skritt och trav, men kunde aldrig riktigt hitta en lugn takt i henne, utan hon var hela tiden spänd och springig, så det var lite trist, dessutom surade hon lite mot skänkeln, men det är ju vår och pälsfällning så hon är trots allt förlåten. Dessutom är hon förjäkla söt ;)


Lill skruttan ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0