Första dagen i Vännäs

Första tävlingsdagen i Vännäs avklarad.
En LB:2a var det idag, och trodde verkligen att han skulle ha taggat igång tills idag.

Red fram han riktigt lång och låg för att verkligen få igång hans stora kropp.
Tog sedan upp han lite men han var så loooooj, trög, hängig i handen och lång.
Red en massa övergångar och vräkte verkligen på han i ökade galoppen, så då blev han lite bättre.

Det var inridning utefrån  banan, så medans jag väntade på startsignal gjorde jag någon travökning och han blev ännu lite mer upp i formen.
Började programet och det kändes faktiskt helt okej, han kändes lite hängig, men väldigt lydig och svarade fram och tillbaka.

Pratade lite mer Maria när hon hade ridit Divan och hon tycke han hade sett lite lång ut, så jag föreställde mig han typ 2mil lång och extremt bakom lod, men på filmen så är han faktiskt rätt fin.
Det är absolut inte det bästa vi gjort, men helt klart godkänt. 
Han har dessutom musklat sig så fint så jag tycker att han ser ändå rätt rund ut i halsen.

Domaren tyckte dock han saknade energi, och var för lång. Så det blev en slut procent på 63%.
6:a av 4:a placerade, 2poäng ifrån placering så det var väl helt okej på så vis.

Dock är jag inte riktigt nöjd med min ridning då jag aldrig direkt kommer till ridning där jag orkar rida han där han ska gå.
Imorgon ska dock Maria hjälpa mig på framridningen till LA:3an, sedan ska jag försöka preppa på han rätt mycket betfor och så, för han är så sjukt trög.

Film kommer strax

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0